• OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,16%5 723,98
  • DOW 30−0,59%41 958,89
  • Nasdaq 0,04%18 082,23
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,89
  • OMX Baltic−0,12%260,63
  • OMX Riga−0,57%880,96
  • OMX Tallinn−0,19%1 681,27
  • OMX Vilnius0,15%1 006,11
  • S&P 500−0,16%5 723,98
  • DOW 30−0,59%41 958,89
  • Nasdaq 0,04%18 082,23
  • FTSE 100−0,17%8 268,7
  • Nikkei 225−0,19%37 870,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%102,89
  • 30.03.15, 15:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Asmanniga ei räägitud kütusekaardi edasiandmisest

Eesti Raudtee eelmine nõukogu esimees Taavi Madiberk ütles, et juhatuse esimehe Ahti Asmanni tööleasumisel ei tulnud ettevõtte kütusekaardi kasutamine kolmandate isikute poolt üldse teemaks.
Taavi Madiberk juhtis Eesti Raudtee nõukogu 2012. a suvest kuni 2014. a suveni.
  • Taavi Madiberk juhtis Eesti Raudtee nõukogu 2012. a suvest kuni 2014. a suveni. Foto: Andres Haabu
„Töölepingu sõlmimisel arutasin küll Asmanniga transpordikulude teemat - selle tulemusena koondati Asmanni ametiaja alguses juhatuse esimehe isiklik autojuht, mida ei pidanud ettevõttele mõistlikuks kuluks - kuid, kolmandate isikute poolt ettevõtte kütusekaardi kasutamine polnud töölepingu sõlmimisel teemaks,“ vastas Madiberk kirjalikult küsimustele, kas vastab tõele, et Asmannil oli nõukoguga suuline kokkulepe ettevõtte kütusekaardi isiklikuks kasutamiseks.
Madiberk jättis küll täpsustamata, kas selline kokkulepe nõukoguga oli olemas, millised olid kokkuleppe tingimused ning miks kokkulepet kirjalikult ei tehtud.
Madiberk oli Eesti Raudtee nõukogu esimees 2012. a juulist kuni 2014. a juunini. Asmann asus juhatuse esimehe kohale 2012. a oktoobrist.
Nii Asmann kui ka Eesti Raudtee praegune nõukogu esimees Raivo Vare on kinnitanud, et juhatuse esimehel oli töölevõtmisel suuline kokkulepe kütusekaardi isiklikuks otstarbeks kasutamise kohta. Asmann on ka viidanud, et seda võib kinnitada pikaajaline ettevõtte nõukogu liige Urmas Sõõrumaa. Äriregistrist nähtuvalt sai Sõõrumaa aga nõukogu liikmeks kaks ja pool kuud peale Asmanni tööleasumist.
Segadus kütusekaardi kasutamisega
Asmannil tuli hiljuti Eesti Raudteele tagasi maksta üle 5000 euro ehk pool perioodil september 2012 kuni veebruar 2015 kütusele kulunud summast. Selgus, et Asmanni diiselmootoriga ametiauto Audi A6 Allroadi kütusekulu oli ettevõtte raamatupidamispaberite järgi ligi 20 liitrit 100 kilomeetrile, sest tema kütusekaarti kasutas ka Asmanni abikaasa, kes ei olnud ettevõttega seotud.
„Võimalus ettevõtte kütusekaarti kasutada isiklikuks otstarbeks oli kokku lepitud tööleasumisel. Kahjuks jäi see kokkulepe korralikult fikseerimata. Nõukogu on sellest informeeritud ning kulutused olen ettevõttele kompenseerinud,“ teatas Asmann pressiesindaja vahendusel pärast eelmisel kolmapäeval toimunud nõukogu istungit.
Kuid läinud reedel teatas Asmann, et esitas nõukogule kütusekaardi skandaali tõttu lahkumisavalduse. Täna rahuldas Eesti Raudtee nõukogu Asmanni lahkumisavalduse tema tagasikutsumiseks juhatuse esimehe ametikohalt.
Juhatuse esimehe ametikoha täitmiseks kuulutatakse välja konkurss tähtajaga 1. juuni 2015. a, dokumente on aega esitada 1. maini. Kuni uue juhi leidmiseni jääb Asmann juhatuse esimehe kohuseid edasi täitma.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 12:30
Vaid 2 kuud Telia Digital Hub-ni! Millest räägitakse tippjuhtide klubis?
Eesti suurim juhtimis- ja tehnoloogiakonverents Telia Digital Hub toob 14. novembril Tallinnasse esinema nii kohalikke eksperte kui ka hinnatud välisesinejaid. Vaatame lähemalt, mida põnevat pakub tänavune programm tippjuhtidele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele